分享幾首我喜歡的Faure的聲樂作品,有人說,聽這首歌最好搭配一杯紅酒$ G! F d0 ^! _3 ~& U
7 u6 o) a- @* ?! D$ U$ }第一首:夢之後 6 D$ V0 Q# v9 T) g( U 9 O7 s7 P6 H" A" I- m歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 7 H/ |8 ~$ I) d; HAprès un rêve 0 _% }1 Z3 k& [8 MLanguage: French & V" z# s" E8 _/ d/ c3 ^ / ?( u" V9 p1 S( X F d& aDans un sommeil que charmait ton image 3 d+ m0 f" r/ n z7 cJe rêvais le bonheur, ardent mirage,7 P' N2 }$ z! H7 x9 m7 [
Tes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, . B* I) T+ u, V+ T& P, xTu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore; 3 y5 e. x& E2 t9 j7 u. C* N; z$ c9 x2 s% T' i* n
Tu m'appelais et je quittais la terre 3 Y+ \: Q: {: d0 v9 e3 D3 d: BPour m'enfuir avec toi vers la lumière,6 n6 n& [% s: T, Z$ \* I
Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues, + L; [3 T, p' T# HSplendeurs inconnues, lueurs divines entrevues, ) V* d& V( j# X4 l) P$ M' p5 l6 E- w0 ^8 l* ]; |
Hélas! Hélas! triste réveil des songes* {4 P2 C) [, H- ?, @
Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,9 n! ~% y a( u' U8 C
Reviens, reviens radieuse, . e0 F4 R: M1 P9 f( f; mReviens ô nuit mystérieuse!* i1 _ I5 r3 K+ Z6 Y+ f
5 C- `7 F: v7 b7 T W: tAfter a dream 4 t0 }. h% j4 I: j J$ SLanguage: English % i( i* l i6 v$ A5 a* r
In a slumber which held your image spellbound6 m8 a2 x) d( ^7 P1 A1 z
I dreamt of happiness, passionate mirage,- C1 B5 T: {8 W
Your eyes were softer, your voice pure and sonorous, : f! u8 E9 s5 C7 r; a) j# H9 q/ a p You shone like a sky lit up by the dawn;. j+ G+ Z4 }& E" e5 Q
- I4 Z0 U7 k* R N/ [9 L2 G You called me and I left the earth# j0 H! b, J) |2 R7 b) @3 _1 ~
To run away with you towards the light, B. P9 P, I' F1 Q The skies opened their clouds for us, 9 |1 |& ]; x% q( |0 I+ q Unknown splendours, divine flashes glimpsed, * n/ e' k' k/ w; s' b : b. i G& F- u# ^/ Y5 P$ P: Q
Alas! Alas! sad awakening from dreams 1 a6 r4 j& G, f) b& b I call you, O night, give me back your lies,+ q( Z& ?0 `- D2 ] I% z4 O
m7 H; i% ]. u
Return, return radiant, 3 z2 A, v* S8 Q+ l Return, O mysterious night.