分享幾首我喜歡的Faure的聲樂作品,有人說,聽這首歌最好搭配一杯紅酒 t4 \' i% P' [- @* G. x ]1 D# Z1 @' T
第一首:夢之後6 C6 y" O6 w- V8 |, Z
0 w5 P6 _" Z; A. P7 H+ d
歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 2 {1 L/ a- f# D2 |- B% T, ~# r. ~/ |Après un rêve& V7 H$ V! ~9 c* u( r$ x5 }) t6 ]
Language: French , A8 x. I+ v. a& k: Q
E1 t/ S: D& d, m9 W, T
Dans un sommeil que charmait ton image # H. U; O0 u. d# C6 Y* q- c+ F
Je rêvais le bonheur, ardent mirage, 1 _, h( Z" G. l8 T" }; jTes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, " z; S# g! w9 w6 ~: `: O- }" mTu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore; + |: z; j* R8 q" ^2 R' m ( ~* B K9 z+ eTu m'appelais et je quittais la terre 0 b; b1 I& m/ I d* T8 u# u/ H+ LPour m'enfuir avec toi vers la lumière, - G5 R. p; E5 _1 ~Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues, " V4 J0 N+ j. N* k) `! ?Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues, ( u1 ~( h( W( a) Q. y: C( u6 H' Z/ a1 B. i
Hélas! Hélas! triste réveil des songes/ V2 I, M& a9 e: F
Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges, 0 i) ^ E9 E$ WReviens, reviens radieuse,1 S5 J5 W2 z9 e' E N: e7 {$ J. c
Reviens ô nuit mystérieuse!: a7 [5 [; D; J: K# D3 P+ `
* d6 H: c$ }) S
After a dream ( d6 i) w! g: \4 c% u" @+ NLanguage: English 7 d* b* O0 Z: E9 M. H) Z' S, U5 ^In a slumber which held your image spellbound- O. m! x0 B- h) N# T# i
I dreamt of happiness, passionate mirage,( |* c% g2 S8 g3 ^2 \" P. F
Your eyes were softer, your voice pure and sonorous, " v9 ?+ C; `: p You shone like a sky lit up by the dawn;8 f! w# }- J/ h; g6 O5 C
& D6 F3 g: P2 ^5 ~ You called me and I left the earth9 q. N% w* `& ?$ Z. J S
To run away with you towards the light, - L* l5 r( s& P: f! F' Q The skies opened their clouds for us, 7 g+ o ]7 T0 B- {/ C Unknown splendours, divine flashes glimpsed, + h" s& ]+ a: L$ x: u7 h4 j ' c) `$ C/ ?, S5 t5 Z Alas! Alas! sad awakening from dreams* O( c9 A2 y0 j% n4 n
I call you, O night, give me back your lies,# X; O# ~7 h; ]
7 P/ e& t1 x. c& L' f8 [7 }
Return, return radiant,$ l8 b5 S' O) m: P) q) H8 b0 A
Return, O mysterious night.