8 R4 W4 `: _% A& n# M
六十年前,美國著名男高音 Mario Lanza 演了一部有關歌劇之王 Enrico Caruso (卡羅素) 的傳記電影 The Great Caruso,其中有一個場景,演出卡羅素在錄音室錄製二十世紀初知名古典小品 Parce que 的英譯版本 Because。大家可以看看當時錄製唱片的過程。. P {% j1 f- \$ ]
5 X; u* n! _* {( l! l5 @6 C, nParce que 一曲,出自 1902 年的法國女作曲家 Guy d'Hardelot,Enrico Caruso 錄製這首曲子時,其實並沒有這麼受歡迎,真正讓這首歌發光的,是情歌王子 Perry Como 在 1948 年翻唱的英文版本。Mario Lanza 的版本當然是好得沒話說,欣賞 Mario Lanza 在電影中的演出也是一種享受,人說「認真的女人最美」,認真的男人,不也是充滿魅力?1 T1 q# \6 q: Z' o( _, i$ |
8 e/ m9 k d8 h) s+ X* F. `% T2 r 9 f! i; }- Y \% v' ?# Z- \男高音 Mario Lanza 專屬網站: + f3 Q' h& J* f6 M' U# q4 s* R+ }http://www.mariolanzatenor.com/index.html! U5 O. b& H; k/ I- J3 s
8 X6 C) z0 F5 U ( b% m( e3 S5 Z4 o, M5 C : ?9 V+ Z! o; j( {( Y( g9 D1 y0 u% t$ {5 e$ z
[歌詞] & j/ v& b5 F; g1 m" E' \7 W: z- I
Because, you come to me, 5 p7 g5 U2 M# V# J/ S( Gwith naught save love, ; q. g! @) J& T7 n# U6 B1 w2 c( b
and hold my hand and lift mine eyes above, . |6 p% m. H# _( k2 Ra wider world of hope and joy I see, , o6 {2 `! d0 i9 ~( [because you come to me! ! I0 \- I$ t+ N8 ~/ J/ ~9 u! `7 l& L
Because you speak to me in accent sweet, % F. }4 `6 z* O2 U; ?" bI find the roses waking 'round my feet, % J5 W% ?6 c. o8 X( J, Jand I am led through tears and joy to thee, & w# E. v& c/ V. v& P nbecause you speak to me! b! n) d" U2 B9 Z `$ ^/ [! u6 m
6 T$ k! i B$ g" G2 [) `% R
Because God made thee mine, 6 J) f& P8 T% S, @5 x& R$ C+ b7 cI'll cherish thee, ( k- B( r. s( Z1 g3 t2 t. O6 hthrough light and darkness through all time to be, % p4 W( K' @! ~ W9 d% T$ [
and pray His love may make our love divine, ; B3 l: f/ a" o" E- L" Kbecause God made thee mine!( v* Z3 m3 g1 N0 C' @