分享幾首我喜歡的Faure的聲樂作品,有人說,聽這首歌最好搭配一杯紅酒6 r, I- ]+ Y, p% N/ W
& M% o, C/ I+ p* \6 x! @/ o' y
第一首:夢之後 , u8 ^+ O% \+ P8 n+ V; B 7 y' e. m" |% f; ^歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 7 Y( E- M3 t3 O! hAprès un rêve% u7 T( F2 H6 d2 T9 }1 T
Language: French O# V9 B/ ?* s+ X1 r/ @1 n* X
: t) Q: t) d/ \4 {! ^4 r E" |
Dans un sommeil que charmait ton image & ]' w e& A' k: ?6 @6 f
Je rêvais le bonheur, ardent mirage, ) ?: q' L- J& R6 R. ?* PTes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, : c: I% y4 `3 S: b5 c" F% [Tu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore;& ~" p+ p* |9 E: O' N
- i9 R7 J- p$ Z/ H1 n
Tu m'appelais et je quittais la terre% i0 {. n* e! T! M1 ?; v6 k
Pour m'enfuir avec toi vers la lumière,* U3 N* u2 S0 R9 I" k6 b5 S4 |
Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues, {; O' J- q/ A7 T5 O$ \' P
Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues,* j' a( N: \4 g" T
D, H% @& p+ b" E0 F& kHélas! Hélas! triste réveil des songes 7 _: M. x; W9 ]) F; ]Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,! |5 c. g- m$ f9 K2 c9 W
Reviens, reviens radieuse, ! O# `9 h D7 }; ^9 n- a& _Reviens ô nuit mystérieuse! 1 [' N# T4 g, D8 q$ T* T - q" q8 W" }9 _0 p* P! iAfter a dream & }6 D2 r9 U, m' a, G$ Y: }1 ELanguage: English # Y- p. r0 Q6 p$ m4 l* F yIn a slumber which held your image spellbound 5 h6 Z9 n' t' k' t" `# v I dreamt of happiness, passionate mirage, 7 M# i% j% Z1 f; |' g9 p: U8 v Your eyes were softer, your voice pure and sonorous, ( ~( T; x- Z+ ?' D5 Q You shone like a sky lit up by the dawn;! x# O3 z4 l5 O$ ]3 D
2 T$ O6 w+ [' V$ M% I$ k M
You called me and I left the earth& E2 y7 ^7 v0 A1 {9 k2 C
To run away with you towards the light, " S5 T: q+ t, o9 l The skies opened their clouds for us, 8 J% o g7 |+ v7 h3 w) v; z+ K2 z Unknown splendours, divine flashes glimpsed, p: \/ K+ A6 ]0 l 2 v0 e' U% T) i) P
Alas! Alas! sad awakening from dreams/ W# W* Z5 ^6 U8 `" E5 G; L
I call you, O night, give me back your lies,6 l& j4 x, ~* \- H7 i( C9 F R
* ]3 ~; I1 z# t0 S! }0 t
Return, return radiant, ) D" ~, n. V6 e6 p; o$ `: t( d Return, O mysterious night.