分享幾首我喜歡的Faure的聲樂作品,有人說,聽這首歌最好搭配一杯紅酒 6 z# Y$ p$ K7 D& V+ W$ h' c" v0 j! x# C* U% p3 E
第一首:夢之後 2 x) {' r! |; e1 z & V) B4 q7 `6 \ {' y歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=181701 w0 j# H. n7 n/ Z9 P& x s7 S
Après un rêve / r4 e( b4 T/ u/ E6 FLanguage: French 8 s' x$ K9 e6 U- R& n 1 ^- P- k# U( y$ U/ E& R D1 pDans un sommeil que charmait ton image 6 `7 i# g1 b5 T, N4 w* a; d
Je rêvais le bonheur, ardent mirage,& `2 {. f/ @- r, p, v9 }# `
Tes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, # A1 d; L) f6 W8 S: N4 s0 V$ UTu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore;' ^# F( F. W, j3 ?# o9 r: w
% I$ ~8 r; q0 q. x6 d- ^
Tu m'appelais et je quittais la terre ; {' \6 z, Y l5 X/ ^" ]Pour m'enfuir avec toi vers la lumière, ; L9 P" C) u0 }; S( LLes cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues,6 D7 v4 S: [4 N I+ u
Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues, : }7 r) w$ m/ p6 o. F2 Q: t% ^8 c- G( r+ b0 p
Hélas! Hélas! triste réveil des songes 7 o* H; l8 s1 m, f4 x. R0 N# |9 _Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges, 4 v$ c" N4 I- i1 B6 w( [Reviens, reviens radieuse, . x: @+ Y" u l0 r* G( XReviens ô nuit mystérieuse!. F- m) X. H8 ]. |+ J6 t
0 E5 ^* E4 u- W/ S$ j/ N- K s: l
After a dream) y) s. U0 o* o$ _6 R7 Y
Language: English & |# s ]0 N2 g/ Z
In a slumber which held your image spellbound * A0 Y! K# P( T& ^ I dreamt of happiness, passionate mirage,& ^5 c- U- a' b) v
Your eyes were softer, your voice pure and sonorous, 1 C7 i" |- ?* t! L: H You shone like a sky lit up by the dawn; ! H/ N7 c; Q9 x8 ~5 ^# M7 G' W # A! q: u) I/ h You called me and I left the earth% w+ r2 o) n# J* Q* G' n. V! F
To run away with you towards the light, " j$ `! E# U; o! M5 O2 I9 G! h The skies opened their clouds for us,7 ]# ]: L q) Q* V7 F
Unknown splendours, divine flashes glimpsed,5 |& n& ]/ Q# H/ |2 A' k5 F
9 i4 q4 M* F6 k) j. P, V& A5 G3 a
Alas! Alas! sad awakening from dreams : M$ g: g8 \+ ]$ Y I call you, O night, give me back your lies, 9 c, U. V* {6 { I, p+ k( y: O; v+ O" l) R- ], A- k+ o
Return, return radiant,- z6 R; Z) ^. Z" D1 k6 k
Return, O mysterious night.