. L" g& P- W6 P' a% }第一首:夢之後 G3 L" ?' p; M) o- E3 ]
[youtube]FCU7YyTtX4A[/youtube] . V3 C) A4 r) w6 k( k) K歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 , e5 W$ ~1 Q& OAprès un rêve + T9 y& V! K4 y! R" O% O0 j! nLanguage: French 9 D. Z, P8 s- Y r: z+ p Z$ _
4 t Y+ E g: y2 C! K- e0 G" v$ EDans un sommeil que charmait ton image * H8 G5 |( n' K/ ~1 B4 F/ E, Y3 GJe rêvais le bonheur, ardent mirage, ! `0 |2 R8 L* k: k& n3 mTes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore,4 p, s* ^! u! l- v: Q( }( T" `
Tu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore; 0 p3 r2 K5 d E * k+ x+ k, w4 S' VTu m'appelais et je quittais la terre $ I. v: d+ B# x. N- S( ]Pour m'enfuir avec toi vers la lumière, 3 V" ]+ n0 h3 ?& zLes cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues,1 V2 n- `2 E% {$ W+ Q7 l5 {* p
Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues, ) y8 |3 Y- Z7 f1 G6 l* x : P# x: z7 s1 o# K0 ~: w2 \' Q) OHélas! Hélas! triste réveil des songes 2 X: M, Z# x/ C" hJe t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges, , i. v D* U/ B7 p B6 ?Reviens, reviens radieuse, . U, a+ `. k* J4 B! e; aReviens ô nuit mystérieuse! 7 o" t( _; F( P+ O% { 8 ?9 K6 U+ @( o6 zAfter a dream( ]7 R5 e9 o# ^* m% Z. ^
Language: English 7 T |: q. E' j: z1 ~
In a slumber which held your image spellbound% E; K. g$ z; T& c8 z7 ], W
I dreamt of happiness, passionate mirage, 1 X: i/ F1 m5 m5 B5 N( ` Your eyes were softer, your voice pure and sonorous,% ] j! H; x7 L' ?$ X0 U. @
You shone like a sky lit up by the dawn;0 H ~ Z* ~- L1 G y' C- e
. V) \' X: U$ k: T You called me and I left the earth2 `, E- w" S, z7 q
To run away with you towards the light,/ ~ S7 n) ^7 Y- Z A3 U
The skies opened their clouds for us, : n" X; p9 Q+ S8 w4 F( l Unknown splendours, divine flashes glimpsed,; O& q o$ S7 I. a. d4 n: A
* s" B" H. ^3 S% Y: \$ ?
Alas! Alas! sad awakening from dreams Q; U. O$ A: U; I' ^5 A I call you, O night, give me back your lies,/ b1 i: x+ U9 X, o" y7 @3 ^8 {
' Q* c. K+ P6 Z) \/ ]# C
Return, return radiant,% d" X7 B! a5 }% z
Return, O mysterious night.作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:34 本帖最後由 phantom 於 2012-7-3 21:36 編輯 . h0 Q$ E- ^) l. d& y0 r
|$ u' F- B9 O5 C1 @+ b; h# X雖然這首悲歌聽起來很悲傷,但Faure在創作應該是莊嚴悲傷的安魂曲(Requiem)時,反而是企圖用音樂勾勒出天堂的美景,尤其是之前與大家分享過的這首(在天堂),一點也沒有哀傷的感覺...9 f9 p* s1 w1 l, x0 k3 O$ k
我就希望天堂是這個樣子,也曾經希望,那一天大限到了,靈堂上就播這首音樂! H' j9 m4 [+ n5 l
聽聽看...& m3 X' w+ y; V5 n' X, u
[youtube]VUfi0ts_D-0[/youtube]