. V, H. Z, {1 b# K M0 z% y第一首:夢之後' I, v; x" K& _1 z! F
[youtube]FCU7YyTtX4A[/youtube], Q2 s# E" J' {' ~3 w
歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170. N% `7 O1 F" D+ l7 p+ g% i
Après un rêve - V5 N- P) ?( y3 a5 \Language: French * f3 f3 s8 u- u$ P# V, _# }1 S( y$ H/ i( }6 W
Dans un sommeil que charmait ton image ! j- l) }0 `% S9 J! }
Je rêvais le bonheur, ardent mirage,6 X3 K3 j1 O$ T7 f Q) f
Tes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, " z7 {% p9 ^( v/ ]- p8 D- n$ dTu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore;$ T% l: [6 w+ Y! I) j5 C7 y& A- ~
' X: ~9 c& x: ]
Tu m'appelais et je quittais la terre % j7 }5 ^" ?; j+ c. h- APour m'enfuir avec toi vers la lumière,- U% c0 M1 V: s6 R$ X- o( n
Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues, 5 d3 P- w" c# ]Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues,$ c7 p, a3 ?3 x* T* b
3 ~, e4 Q0 \3 m' n3 u0 D; p+ q; j4 UHélas! Hélas! triste réveil des songes# k, I5 e8 z: X. X8 J
Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,5 D' f. l0 G4 ` g0 W' R
Reviens, reviens radieuse,& {3 |2 S/ O& X c! h3 n, z1 B
Reviens ô nuit mystérieuse! 1 m1 K7 R# B% O& C& w ! ~3 ~1 p F: z1 ? ] Y+ Q zAfter a dream, h: r6 q4 e8 w+ i3 Z# P/ f; k! [. k
Language: English 4 q4 u* k+ c0 z- }In a slumber which held your image spellbound* O( z7 I" P! W& t
I dreamt of happiness, passionate mirage,8 [ E3 ?3 @! M( q. U
Your eyes were softer, your voice pure and sonorous,- X5 {$ ]" k) B* d: n1 `
You shone like a sky lit up by the dawn; # N3 k! b. _+ x0 X: D , l$ v2 k* v) L) M# T) l You called me and I left the earth/ ?/ n F: e$ M& n- C, t8 n
To run away with you towards the light,9 c# U8 L8 v: u/ ]4 |
The skies opened their clouds for us, . s" L. d0 U+ l4 m8 o; J5 D: { Unknown splendours, divine flashes glimpsed,* w5 t1 D: l4 y. D' H" H. _
) {* R7 o) C w7 ]* o
Alas! Alas! sad awakening from dreams6 B$ @/ g& V5 t. A
I call you, O night, give me back your lies, 7 S& @2 z# S/ b' ? ) d) `, [2 V2 @! @) w Return, return radiant, 6 \: z3 D$ I" z; U# Y. A" n; R/ [ Return, O mysterious night.作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:34 本帖最後由 phantom 於 2012-7-3 21:36 編輯 1 {- ?+ u T" U; h, I- j1 s% {) v& \0 J, k
雖然這首悲歌聽起來很悲傷,但Faure在創作應該是莊嚴悲傷的安魂曲(Requiem)時,反而是企圖用音樂勾勒出天堂的美景,尤其是之前與大家分享過的這首(在天堂),一點也沒有哀傷的感覺... ' e0 n: V3 A; s, a( j& K5 j我就希望天堂是這個樣子,也曾經希望,那一天大限到了,靈堂上就播這首音樂 , n# w* C" t: ]- }/ l$ Y# a聽聽看... " a o4 G- g" G1 y[youtube]VUfi0ts_D-0[/youtube]