$ M/ |4 T0 m4 N; }& H第一首:夢之後8 |) ]+ v s% z
[youtube]FCU7YyTtX4A[/youtube]" p7 e5 l0 a3 Q- {- t. ?' S
歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 5 h- [& L5 R f+ A% m. w# v! @+ ]Après un rêve- f: K9 ^9 d @7 [
Language: French . H, T' P# U& n, l/ B& F7 v' o( c3 e1 z
# d1 T; F; `( J% A5 oDans un sommeil que charmait ton image 9 n2 U9 H+ n& a6 I; D' n( WJe rêvais le bonheur, ardent mirage,0 ]0 g+ X3 V9 l7 ~. Q( r
Tes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, * n/ I; n: W: W2 e' J% j: |5 Y) lTu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore;" J' n0 m4 J2 ]
- Q& [) Y: R0 `1 X, h! K6 m+ v
Tu m'appelais et je quittais la terre+ @( l7 v2 z0 D/ ?
Pour m'enfuir avec toi vers la lumière, ; X0 m4 O2 U" Q4 |Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues, * U9 {. o' Y% ASplendeurs inconnues, lueurs divines entrevues, # [, b8 x* _, s6 Y$ u3 w1 U+ Y, F0 v% i# Y5 i9 t+ S0 J M3 y
Hélas! Hélas! triste réveil des songes 7 O+ [( ]8 {+ z4 [3 y! }/ `Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,* [9 J; c% h& H8 x) e: ?
Reviens, reviens radieuse,6 l. e+ d% g2 E
Reviens ô nuit mystérieuse! * L$ [5 N8 ~ H" d/ [; v0 y1 W6 N9 G$ ]/ j( X
After a dream$ ?4 b! d2 E4 w# s
Language: English 1 P% c( j. R, ]1 p9 }, `
In a slumber which held your image spellbound% N: w- o r1 ^$ Q7 \$ I
I dreamt of happiness, passionate mirage, 2 f% ]8 Y- I& N Your eyes were softer, your voice pure and sonorous, 3 p7 _# p$ G: G0 [/ d3 C You shone like a sky lit up by the dawn;5 `* c# E: r# Y) W* a: n
8 a+ u: M3 W- S. y3 c& o You called me and I left the earth $ G' T* X a# ?' j/ L: j- v To run away with you towards the light, 2 l) w' n. u! F The skies opened their clouds for us,$ G8 M& h$ p6 k! w( b$ O8 @' |
Unknown splendours, divine flashes glimpsed, % [* i7 ]3 a) Y$ L: }1 \ J! t & E+ W* z' |5 P7 O* m7 L5 ]6 x7 U
Alas! Alas! sad awakening from dreams 5 J& b! T9 ?: z I call you, O night, give me back your lies,; H( O. F8 w- q0 |
/ f6 F, j9 I. ^- y( o
Return, return radiant, g2 g. D- G1 d! B- g& p. f, u- M Return, O mysterious night.作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:34 本帖最後由 phantom 於 2012-7-3 21:36 編輯 0 R2 y& u# W; J* I! }" g# {, P) Q3 A" I% H, r" I
雖然這首悲歌聽起來很悲傷,但Faure在創作應該是莊嚴悲傷的安魂曲(Requiem)時,反而是企圖用音樂勾勒出天堂的美景,尤其是之前與大家分享過的這首(在天堂),一點也沒有哀傷的感覺... ! l+ I. ~% O( y Y我就希望天堂是這個樣子,也曾經希望,那一天大限到了,靈堂上就播這首音樂 * I- K2 ~) S' h/ M( {聽聽看...0 U& b; t0 t- {3 ?
[youtube]VUfi0ts_D-0[/youtube]