: x/ M/ X+ Z. E第一首:夢之後" Q; ~ G7 j8 D4 i: T
[youtube]FCU7YyTtX4A[/youtube]3 y0 P* n- f7 i2 Y
歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 8 D/ q$ A0 e1 p; o' dAprès un rêve( {$ ~9 g* }$ v! w$ X/ m/ X
Language: French . X8 V" ~9 @/ d; _3 q
7 i2 P) |: @: {Dans un sommeil que charmait ton image W& D, n# v/ Y) y9 \Je rêvais le bonheur, ardent mirage, 2 ^7 E0 o7 S2 x+ LTes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore,, s. v: w$ r+ f/ D v8 K. x
Tu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore;! P& A2 m% G$ w# k, u g
" @! Y+ |4 q; G$ ^( x% W O: cTu m'appelais et je quittais la terre & K' ^: _+ y* x( bPour m'enfuir avec toi vers la lumière, & U; M2 n+ l! J) y# o" ?- KLes cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues,) K( M# l# G# x+ ~ k# X, [/ y: o
Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues,3 t: R0 P' Z8 x0 U# l7 G
4 r3 o% n( S6 F4 a* [( R
Hélas! Hélas! triste réveil des songes + E" Y7 H# Q4 Q- L5 b; h; L1 z* lJe t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,+ V" f2 k" R9 M7 [% L/ n
Reviens, reviens radieuse, ' B) e0 V. ]- ]1 a. YReviens ô nuit mystérieuse! " y* a: Y6 t/ }) I# f, E7 z. d% C/ Z# T: k
After a dream & j: i$ B/ h( n9 j5 U; s. wLanguage: English E7 q6 T3 A3 QIn a slumber which held your image spellbound 3 i. F5 d5 x' s) j2 [; d I dreamt of happiness, passionate mirage, 4 j/ x8 g2 u' m Your eyes were softer, your voice pure and sonorous, ) I6 n: B; g+ }0 Y: ]1 d [ You shone like a sky lit up by the dawn;8 v$ Z) i- r1 ?" a( c% p
. N' t0 u4 h( b- ^( U
You called me and I left the earth 0 S, w; o, A( ]5 `0 C) o* ? To run away with you towards the light, . y: d0 l$ c6 Z" r# l/ Z6 { The skies opened their clouds for us, ( G5 d5 J1 t: F) U Unknown splendours, divine flashes glimpsed, ' ~- D2 r/ u" A; t3 b8 J 9 G4 n6 J# m8 z, `# w0 @& t
Alas! Alas! sad awakening from dreams ! h: x& L' N' g) G$ y+ ^7 a( R* ^ I call you, O night, give me back your lies,3 K8 g% E7 I% k6 S3 i: ?3 ^+ n
' e/ K7 U& d' I( L" E
Return, return radiant,/ f' R9 J0 w6 l' Y# w
Return, O mysterious night.作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:34 本帖最後由 phantom 於 2012-7-3 21:36 編輯 / ]# w, N" I+ A6 N0 w8 P
, x) \/ B! c) I, l0 ?9 F雖然這首悲歌聽起來很悲傷,但Faure在創作應該是莊嚴悲傷的安魂曲(Requiem)時,反而是企圖用音樂勾勒出天堂的美景,尤其是之前與大家分享過的這首(在天堂),一點也沒有哀傷的感覺... 0 b8 L) x( u; w; F我就希望天堂是這個樣子,也曾經希望,那一天大限到了,靈堂上就播這首音樂 . L q# \9 a" {/ d+ s& s聽聽看... : A' n( l& c* i5 F[youtube]VUfi0ts_D-0[/youtube]