/ u% y X2 O+ s第一首:夢之後* O( Q) h/ k. |& C9 h2 [2 X8 @2 X
[youtube]FCU7YyTtX4A[/youtube] : z* \' _/ y( H6 ]( r歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 ) @5 T* f. \5 g7 ?Après un rêve2 u# U5 }7 v0 v: l. }: u5 }) q
Language: French W1 e, v! \, o) A& A; f1 i" A7 h8 `, r
Dans un sommeil que charmait ton image % I7 x" K$ v, |; j1 @* \
Je rêvais le bonheur, ardent mirage,& u" Y# X c7 D/ h/ S
Tes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore," C! [- t0 A# c" D5 g% R, R$ V( u
Tu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore; 5 w0 ~" Y! g) D0 p9 A+ m* n6 d 6 {2 b7 \+ }8 {( v6 e0 K! m4 KTu m'appelais et je quittais la terre 9 ^) A" F5 r9 [& K* VPour m'enfuir avec toi vers la lumière, : S @& G, o8 B; l( _Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues, 5 D, Z% \- B8 L7 F; [Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues,$ I/ O" T0 I( S5 `& Y# g# u
% `- l% x1 q d2 e3 Y: C
Hélas! Hélas! triste réveil des songes 9 w" ?$ V2 u1 K$ N6 yJe t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,* [, r1 o% Y& r m) ]" {) M
Reviens, reviens radieuse,2 A- X1 f/ T, w$ { H! V
Reviens ô nuit mystérieuse!! Q& ]: u- ?. l2 T9 V3 i
# m3 a8 X* ~4 \4 N
After a dream$ D* I" D" T; A( |
Language: English ) r# L/ o! q* }) Z7 @! EIn a slumber which held your image spellbound 9 O! R+ p2 Z4 ~+ p' _; z3 E) b* ` I dreamt of happiness, passionate mirage, 4 i( R" G; K1 @$ r: u Your eyes were softer, your voice pure and sonorous,2 h h9 f7 I& l/ L8 K
You shone like a sky lit up by the dawn; & H- `. z3 r" h% N * _, ^9 R; ~# w, [- _
You called me and I left the earth. H; s @: ?, V+ Y
To run away with you towards the light,. V1 s. Y* ?0 M+ D
The skies opened their clouds for us,5 a3 h. W$ V% H
Unknown splendours, divine flashes glimpsed, ) [! ^- e% M1 p0 U5 k7 F. z7 h ! h: D8 o( v( i( Q" g- ?
Alas! Alas! sad awakening from dreams6 j! z3 a4 [ s3 R9 N; k
I call you, O night, give me back your lies,* n, D1 P8 Z* W6 L+ G% S7 W' N7 S/ C
0 e( q% f& m& Z0 w: |5 b Return, return radiant, # {) N9 _4 Z1 M+ ^* C Return, O mysterious night.作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:34 本帖最後由 phantom 於 2012-7-3 21:36 編輯 ( N) n3 V$ f1 v) z & c& c; w! B# L% Q) h2 i雖然這首悲歌聽起來很悲傷,但Faure在創作應該是莊嚴悲傷的安魂曲(Requiem)時,反而是企圖用音樂勾勒出天堂的美景,尤其是之前與大家分享過的這首(在天堂),一點也沒有哀傷的感覺... 7 X; ^* }7 p% c: J# k我就希望天堂是這個樣子,也曾經希望,那一天大限到了,靈堂上就播這首音樂 * R9 a6 o& D8 h聽聽看...7 o, L5 m- E2 p. u
[youtube]VUfi0ts_D-0[/youtube]