1 A% G" h6 O) {# `沒想到這裡還有人來~作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:22
分享幾首我喜歡的Faure的聲樂作品,有人說,聽這首歌最好搭配一杯紅酒 ( ~+ G! @! m* ^& |' V / \ @2 j! S2 b' P. l: V第一首:夢之後 4 M; G: r* F- d) E6 {# R[youtube]FCU7YyTtX4A[/youtube] , P6 P. N5 T' C, B! g歌詞資料引自:http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=18170 : \2 R. p' N& B4 t9 OAprès un rêve* K& H3 d+ u$ f2 G( w \
Language: French - u9 p. |* {2 r& b; V
' b6 Y8 B' e& O# D& j
Dans un sommeil que charmait ton image : y7 p: l) ~9 ~" s0 n
Je rêvais le bonheur, ardent mirage,5 k% f" ~& E& J+ R. V# O; d+ Y
Tes yeux étaient plus doux, ta voix pure et sonore, ( q3 N4 B- { r' F. [4 X; ]Tu rayonnais comme un ciel éclairé par l'aurore; ! w9 M" f/ A) E3 t 1 q. Z/ b3 b5 ~4 K9 x( U& w4 vTu m'appelais et je quittais la terre # N/ G( C3 e, k3 MPour m'enfuir avec toi vers la lumière,/ V+ C# p. s/ C
Les cieux pour nous entr'ouvraient leurs nues,' |7 x# \3 C8 ]. A( i
Splendeurs inconnues, lueurs divines entrevues, ! p+ |: J; T0 p" O/ H7 |, H3 a& ]+ P1 M- _' A" n( G$ D
Hélas! Hélas! triste réveil des songes! Y( D7 i% ]. O0 L+ R
Je t'appelle, ô nuit, rends moi tes mensonges,, t% O. N. f7 X% r k
Reviens, reviens radieuse,3 @2 q/ h) t' h# {1 X
Reviens ô nuit mystérieuse!4 I9 G$ W- ?( l. ^; v: q
& C9 Z, @! R2 I) |After a dream8 t' `/ P) p& ~( j' G @$ A, b
Language: English % ~4 c& O$ o% NIn a slumber which held your image spellbound! Y2 t! G5 p1 ~
I dreamt of happiness, passionate mirage, * y; w F0 k2 ?2 @$ d+ o Your eyes were softer, your voice pure and sonorous,$ I4 Y1 t3 u" ]4 L" `; V
You shone like a sky lit up by the dawn; " j0 B+ R1 f# d) \) v " |, j# n" u0 b1 Q) q' O3 d! j
You called me and I left the earth # l8 w( t$ k" G- [% m+ |# M To run away with you towards the light, 9 F' h4 N# `1 C+ f* ^' a The skies opened their clouds for us,8 t( e; D* G! X# J
Unknown splendours, divine flashes glimpsed, 4 G% G$ [! j. p8 [/ ~9 j- i - a5 E) `5 G2 k: \3 j+ X Alas! Alas! sad awakening from dreams0 h) A! P: o" {8 Q
I call you, O night, give me back your lies,; |0 Q$ t" L8 Z+ p" [
$ S Y# B) E4 K- r' y4 I+ x7 Q% g, { Return, return radiant, 5 b0 T- Z5 K4 _7 h Return, O mysterious night.作者: phantom 時間: 2012-7-3 21:34 本帖最後由 phantom 於 2012-7-3 21:36 編輯 % }% j. ?7 d3 b7 I" v" `. S
) Z K, i0 k# G' d) w雖然這首悲歌聽起來很悲傷,但Faure在創作應該是莊嚴悲傷的安魂曲(Requiem)時,反而是企圖用音樂勾勒出天堂的美景,尤其是之前與大家分享過的這首(在天堂),一點也沒有哀傷的感覺...3 w, o. t; C; O6 |
我就希望天堂是這個樣子,也曾經希望,那一天大限到了,靈堂上就播這首音樂" i K* q7 D/ q+ F: X% H( J
聽聽看...5 d( R, `& C, K
[youtube]VUfi0ts_D-0[/youtube]